Prisma - Adupratu per split o disperse fasci di luce.
Descrizzione di u produttu
Un prisma hè un poliedru fattu di materiali trasparenti (cum'è vetru, cristallu, etc.). Hè largamente usatu in strumenti ottici. Prismi pò esse divisu in parechji tippi secondu e so proprietà è usi. Per esempiu, in i strumenti spettroscòpichi, u "prisma di dispersione" chì decompone a luce composta in spettri hè più comunmente utilizatu com'è prisma equilaterale; in strumenti cum'è periscopi è telescopi binoculari, cambià a direzzione di a luce per aghjustà a so pusizione di imaging hè chjamatu "prisma pienu". "Prismi riflettenti" generalmente utilizanu prismi à angolo retta.
U latu di u prisma : u pianu nantu à quale a luce entra è esce hè chjamatu u latu.
A seccione principale di u prisma : u pianu perpendiculare à u latu hè chjamatu seccione principale. Sicondu a forma di a seccione principale, pò esse divisa in prismi triangulari, prismi rectangulari è prismi pentagonali. A seccione principale di u prisma hè un triangulu. Un prisma hà duie superfici rifratte, l'angulu trà elli hè chjamatu apex, è u pianu oppostu à l'apex hè u fondu.
Sicondu a lege di rifrazzione, u raghju passa per u prisma è hè deviatu duie volte versu a superficia di u fondu. L'angulu q trà u raghju in uscita è u raghju incidente hè chjamatu angulu di deviazione. A so dimensione hè determinata da l'indice di rifrazione n di u prisma mediu è l'angle incidente i. Quandu i hè fissatu, e diverse lunghezze d'onda di a luce anu anguli di deflessione differenti. In u lume visibile, l'angolo di deflessione hè u più grande per a luce viole, è u più chjucu hè per a luce rossa.